Friday, December 5, 2008

Lapok, family & Arts

Lapok kurus diberi gelaran. Kawan sekampung, dari los kayu, kelos cermin sampei ke Pujut family kami selalu duduk bersebelahan rumah. Kini, Lapok ada di Hamburg, Jerman dengan familinya sendiri disana. Lapok dah buat nama dinegeri orang. Tapi tak apa bak kata perpatah ' dimana kaki berpijak, disanalah langit dijunjung". Syabas, tahniah kepada Lapok yang banyak berubah dah telah berjaya dalam bidang yang memang line nya dari dulu dulu lagi.

Memang Lapok kurus tok sorang artis!

So Lapok dah mula start blog nya. Sila tengok link di blog2 yang ada sebelah kanan...

5 comments:

nembiak Los said...

Jo, Sebenarnya bakat Lapok tok lamak dah terpendam sejak di Los lagi tapi sik diteroka masa ya. Lapok hanya menunjukkan kreativiti nya dengan menyonteng dinding dinding Los bujang pak Onong dan nok depah rumak kitak orang masa ya!!!!!

Johari Abdul Manan said...

Pak Onong ya main gambus dolok kan?

Lapok memang macam ya, puas merantau, banyak penggalaman..apa ajak, jadi tukang masak dalam kapal, bar tender, tourist guide dan Tarzan!

Kita sik tauk lagi, conteng-conteng di dinding gua Mulu, mungkin terpedaya sidak tourist dengan gambar2 kuno!!! Guro ajak Pok!

Kamal said...

JoQ, kalau sik silap aku, lapok ada ngikut formal course kat salah sebuah private kolej di semanjung in the 90's. Sebab nya ada nyuroh aku endorse nya empun sijil sekolah. So selepas nya berguru dengan arwah Pak Onong, nya pegi lagik melanjutkan pelajarannya ke higher level. Ada sigek lagik skill Lapok yang kitak orang lupak. Aik liornya mahal. Nya empun PR dengan orang nang best.

Johari Abdul Manan said...

Tuah Hang Tuah, ada pada kerisnya, tuah lapuk ada pada sora nya Mal, berkelakar macam lidah bergolong!

Wahab Jalan Bintang said...

Ada juak tuah aik lior Lapok tok ngembak padah!!! Ingat ku nya kenak marah & kena ludah tapi miss, oleh rang ninggal Philip Suring (Bapak rang ninggal Johnny). Masa ya urang tua ya sedang "High" duduk di luar rumah, tiba tiba Lapok datang ngagak Johnny sambil belagu nyerin nyerin. Sekali rang tua ya angkat terus meludah, nasib mis. Lapok terus cabut lari. Kalau kena terus Soi seumur idup, ndraw pun sik pandei.....