Tuesday, February 19, 2008

Musibah datang tanpa di undang..

Semalam dapat berita dari Kuching mengenai Nadia bte Abdul Wahap (bin Abdul Razak bin awang Udin) yang terlibat dengan kemalangan kereta di Damak dekat Kuching. Mereka bertiga, kedua-kedua rakan meninggal dunia, satu 2 jam selepas sampai kat hospital dan yang best friendnya lagi kesokkan harinya. Kejadian terjadi malam 17 February 2008 dalam perjalan merka balik dari melihat permainan futsal. Ceritanya mereka mengelak mamat mabuk atas motor dan kereta tak dapat dikawal terus melanggar pokok. Nadia terpelanting keluar. Rakan2 nya terperangkap dalam kereta. sekarang Nadia masih dihospital, memang sakit tapi dah stabil. (Cerita ni dari Halil, Kuching)

Musibah datang tanpa diundang. Kita kena jaga langkah kita. Suka sekejap saja, duka kita tanggung sepanjang masa. Berhati-hati dijalan raya.


1 comment:

Anonymous said...

Emak saudara kita dari Limbang Dayang Saudah binti AWang Amit, 80 tahun dipindahkan dari Hospital Limbang ke Hospital Miri sebab patah tulang pinggang/punggong kerana tergelincir dalam bilik air. Will undergo hip replacement operation next week. She is the women I mentioned earlier. Usu dan Ngah visited the women today. The first meeting since they're born. Kak Ani and Bang Mut also have visited Buk Saudah.

Regards
mawi ngah taip